DIGITALA KAMPANJER

Facebookannonsering

Med hjälp av Facebook kan du bli väldigt träffsäker med din marknadsföring. Du kan styra mot målgrupper via ålder, kön, intressen, geografi med mera. Vi ser idag att annonsering i sociala medier över lag lyckas allra bäst när vi kan framkalla någon typ av känsla hos mottagaren. Detta gör vi allra bästa med hjälp av rörligt material.

Sökmotormarknadsföring, SEM

Google ads (tidigare AdWords) är mycket effektivt i många branscheroch inte bara för e-handlare. På google och andra sökmotorer som ex Bing så kan du snabbt bli ett alternativ för kunder som söker efter just dina produkter eller tjänster.

Här betalar man för genomförda klick in till hemsidan vilket gör att man kan sätta ett tak för vad en kontakt/köp/kund får kosta.

Sökmotoroptimering, SEO

Sökmotorerna (google, Bing mfl) blir smartare och smartare. Eller rättare Sagt, de blir mer och mer anpassade efter hur vi vill att de ska fungera. Algoritmerna ändras konstant efter hur vi söker efter varor/tjänster och information. Därför är det extra viktigt att jobba med detta kontinuerligt och tänka långsiktigt.

Något att tänka på när det gäller SEO är att jobba fram en sajtkarta innan man gör om sin hemsida eller skaffar en ny. Många kunder kommer till oss efter dom har byggt om sin sida och vill ha hjälp, tyvärr blir det att man får börja om lite på nytt då.

Content är väldigt viktigt när man jobbar med SEO, vill man bli sökbar under reklambyrå Stockholm så måste sidan innehålla relevant om reklambyrå I Stockholm.

Displayannonsering

Programmatiska köp är ett av de snabbast växande områdena inom digital marknadsföring.

Att jobba med bannerannonsering via programmatisk budgivning är väldigt kostnadseffektivtoch det absolut mest moderna sättet att köpa digitala banners på.

Vi kan inga hjälpa dig att nå kunder utifrån väderförändringar, tid på dygnet, intressen och mycket mycket mer. Denna typ arv annonsering är bygg på data från människors beteendenvilket gör att man som annonsköpare kan samla på sig mängder av information om sina kunder.

Retargeting

Även kallat remarketing, denna typ av annonsering har du säkert själv blivit ”utsatt” för. Det handlarom att ”följa med ” en besökare efter ett besök på ett företags hemsida. Det är väldigt vanligt att web-shoppar använder detta för att få en kund att slutföra ett köp

Vår erfarenhet säger att materialet och kampanjidén är lika viktigt som rätt kanalval. När vi framkallar någon typ av känsla hos mottagaren så ser vi att resultatet blir MYCKET bättre.Vi har kompetensen att hjälpa er från början till slut, vi börjar med strategin, sätter mål, skapar material i världsklass, väljer rätt kanaler, kickar igång annonsering och till sist analys.

Vi kan hjälpa dig med all din marknadsföring!

Ovan är bara ett urval vad vi kan hjälpa er med.