CASE:LGG

Tiosae volut quo blatenimossi cor aut et aborerum que nis mo con rehendi comnisit,od eum num ipsae poreiur sum volo beaquiam et, nobit archill icitatem ilit, ulparum lam rem. Ugitior estrum con etTiosae volut quo blatenimossi cor aut et aborerum que nismo con rehendi comnisit, od eum num ipsae poreiur sum vam et, nobit archill.

CASE:LGG

LGG

Varumärkesbyggande insats

Syfte: Framtagande av nya varumärken för lansering på den nordiska marknaden.

Målsättning: Skapa varumärken som är attraktiva för dom största kedjorna i Sverige som ex Bygghemma, BAUHAUS,  K-Rauta, Happy Homes, Colorama med flera.

Målgrupp: Sveriges största bygghandelskedjor.

Uppdraget innefattar allt från framtagande av varumärkes-namn, kategorinamn, produktnamn, logotype, koncept, hemsida, annonsering, förpackningslayout, filmproduktion, fotoproduktion.  

NQD är en av de största golvdistributörerna av designade trägolv i Sverge. Det senaste året så har dom jobbat med att ta fram en serie dörrhandtag, en kollektion med akustikpaneler och en serie med golv. Dessa ska säljas in till de största bygghandelskedjorna i Sverige till att börja med. Vårt uppdrag är att ta fram allt från varumärkesnamn till  en presentation så att NQD kan sälja in detta till kedjorna där det är mycket tufft att komma in.

Uppdraget gällande akustikpaneler var att ta fram kollek-tionsnamn och produktnamn som andas design och någon koppling till Norden. Vår lösning landade i Svenska fåglar, fast på engelska. Detta ger en stor möjlighet att växa med antalet produkter också. Vi kan också jobba med olika kollektionsamn år olika kedjor för att skapa en ”unikitet”, ex åt Happy Homes skapade med the Happy Collection och jobbade med artistnamn istället.

 

Detta ger en stor möjlighet att växa med antalet produkter också. Vi kan också jobba med olika kollektionsamn år olika kedjor för att skapa en ”unikitet”, ex åt Happy Homes skapade med the Happy Collection och jobbade med artistnamn istället.