CASE ‍‍‍NO‍‍‍RD‍‍‍EN

UPPDRAG

Att skapa intresse kring lanseringen av Norden Machinerys nya förpackningsmaskin NC 300
på Achema 14-18 juni i Frankfurt samt på förpackningsmässan Pac Expo 14-17 oktober i Chicago.

PITCH

Mot två internationella byråer.

‍‍TILLVÄGAGÅNGSSÄTT

NC300 är unik i världen vad gäller flexibilitet, perfektion och hastighet. Utifrån den tekniska och kreativa briefen tog vi fram konceptet ”Perfection in every second” och‍‍‍ lät den svenska idrottsprofilen och
flerfaldiga Europamästaren i simhopp Anna Lindberg symbolisera detta. I kombination med nordisk natur
och avancerad filmteknik presenterade vi en förpackningsmaskin på ett nytt sätt för branschen.
Konceptet applicerades på filmer, banners, landningssida och i mässmaterial.

KANALVAL

Avancerad digital marknadsföring ledde till det bästa och mest mätbara resultat Norden Machinery och ägaren Coesia uppnått med någon kampanj.  

UPPDRAG

Att skapa intresse kring lanseringen av Norden Machinerys nya förpackningsmaskin NC 300på Achema 14-18 juni i Frankfurt samt på förpackningsmässan Pac Expo 14-17 oktober i Chicago.

PITCH

Mot två internationella byråer.

‍‍TILLVÄGAGÅNGSSÄTT

NC300 är unik i världen vad gäller flexibilitet, perfektion och hastighet. Utifrån den tekniska och kreativa briefen tog vi fram konceptet ”Perfection in every second” och lät den svenska idrottsprofilen och flerfaldiga Europamästaren i simhopp
Anna Lindberg symbolisera detta. I kombination med nordisk natur och avancerad filmteknik presenterade vi en förpackningsmaskin på ett nytt sätt för branschen.
‍‍‍Konceptet applicerades på filmer, banners, landningssida
‍‍‍och i mässmaterial.

KANALVAL

Avancerad digital marknadsföring ledde till det bästa och mest mätbara resultat Norden Machinery och ägaren Coesia uppnått med någon kampanj.  

PRINT

BROSCHYR

BANNERS

Ida Sigvardsson, N‍‍‍orden Machinery AB

Ida Sigvardsson, Norden Machinery AB

I samband med Achema mässan i juni lanserade vi på Norden förpackningsmaskinen NC 300. Inför lanseringen tog vi hjälp av Alarmstreet för marknadsföring i form av formgivning, film, copy, bildspråk och strategi. Nu har vi fått omdömet ”bästa kampanj” av våra italienska ägare Coesia, något som känns extra roligt eftersom vi för första gången satsade stort på marknadsföring via digitala kanaler.

I samband med Achema mässan i juni lanserade
vi på Norden förpackningsmaskinen NC 300.
Inför lanseringen tog vi hjälp av Alarmstreet för marknadsföring i form av formgivning, film, copy, bildspråk och strategi. Nu har vi fått omdömet ”bästa kampanj” av våra italienska ägare Coesia, något som känns extra roligt eftersom vi för första gången satsade stort på marknadsföring via digitala kanaler.

SUCCÉ!

"Vi tog hjälp av Alarmstreet för marknadsföring i form av formgivning, film, copy, bildspråk och strategi. Nu har vi fått omdömet ”bästa kampanj”

I

I