CASE:NQD

CASE:NQD

Varumärkesbyggande insats

Nordic Quality Design

Syfte: Framtagande av nya varumärken för lansering på den nordiska marknaden.

Målsättning: Skapa varumärken som är attraktiva för dom största kedjorna i Sverige som ex Bygghemma, BAUHAUS,  K-Rauta, Happy Homes, Colorama med flera.

Målgrupp: Sveriges största bygghandelskedjor.

Uppdraget innefattar allt från framtagande av varu-märkesnamn, kategorinamn, produktnamn, logotype, koncept, hemsida, annonsering, förpackningslayout, filmproduktion, fotoproduktion.  

NQD är en av de största golvdistributörerna av designade trägolv i Sverge. Det senaste året så har dom jobbat med att ta fram en serie dörrhandtag, en kollektion med akustikpaneler och en serie med golv. Dessa ska säljas in till de största bygghandelskedjorna i Sverige till att börja med. Vårt uppdrag är att ta fram allt från varumärkesnamn till  en presentation så att NQD kan sälja in detta till kedjorna där det är mycket tufft att komma in.

Uppdraget gällande akustikpaneler var att ta fram kollek-tionsnamn och produktnamn som andas design och någon koppling till Norden. Vår lösning landade i Svenska fåglar, fast på engelska. Detta ger en stor möjlighet att växa med antalet produkter också. Vi kan också jobba med olika kollektionsamn år olika kedjor för att skapa en ”unikitet”, ex åt Happy Homes skapade med the Happy Collection och jobbade med artistnamn istället.

 

Alarmstreet har gjort kundens
hemsida för Smartwall Akustikpaneler: mysmartwall.com
där allt innehåll är producerat
av Alarmstreet.

Dörrhandtag

Precis innan Covid-19 drabbade världen så tog vi fram ett namn och layout för deras kollektion av designade dörrhandtag.

Varumärket skulle andas design och ha en tydlig koppling till de nordiska länderna.

Vi tog även fram en digital presentation som NQD har använt för att presentera detta till dom olika kedjorna. Ett flertal av de största kedjorna har valt ta in dessa kollektioner, dock har covid-19 gjort att produkterna inte har kommit till Sverige ännu:

Under samarbetet med Alarmstreet så har NQD växt från att nästan uteslutande jobba med en kedja till att jobba med flertalet av dom största på kort tid.

Klicka på BILDlänken OVAN för att se NQD:s GOLVkatalog  som vi har skapat.

Nordic Quality Design

Varumärkesbyggande insats

Syfte: Framtagande av nya varumärken för lansering på den nordiska marknaden.

Målsättning: Skapa varumärken som är attraktiva för dom största kedjorna i Sverige som ex Bygghemma, BAUHAUS,  K-Rauta, Happy Homes, Colorama med flera.

Målgrupp: Sveriges största bygghandelskedjor.

Uppdraget innefattar allt från framtagande av varumärkes-namn, kategorinamn, produktnamn, logotype, koncept, hemsida, annonsering, förpackningslayout, filmproduktion, fotoproduktion.  

NQD är en av de största golvdistributörerna av designade trägolv i Sverge. Det senaste året så har dom jobbat med att ta fram en serie dörrhandtag, en kollektion med akustikpaneler och en serie med golv. Dessa ska säljas in till de största bygghandelskedjorna i Sverige till att börja med. Vårt uppdrag är att ta fram allt från varumärkesnamn till  en presentation så att NQD kan sälja in detta till kedjorna där det är mycket tufft att komma in.

Alarmstreet har gjort kundens hemsida för Smartwall Akustikpaneler: mysmartwall.com
där allt innehåll är producerat av Alarmstreet.

Precis innan Covid-19 drabbade världen så tog vi fram ett namn och layout för deras kollektion av designade dörrhandtag.

Varumärket skulle andas design och ha en tydlig koppling till de nordiska länderna.

Vi tog även fram en digital presentation som NQD har använt för att presentera detta till dom olika kedjorna. Ett flertal av de största kedjorna har valt ta in dessa kollektioner, dock har covid-19 gjort att produkterna inte har kommit till Sverige ännu:

Under samarbetet med Alarmstreet så har NQD växt från att nästan uteslutande jobba med en kedja till att jobba med flertalet av dom största på kort tid.

Klicka på BILDlänken BREDVID för att se NQD:s GOLVkatalog  som vi har skapat.

Dörrhandtag

Uppdraget gällande akustikpaneler var att ta fram kollek-tionsnamn och produktnamn som andas design och någon koppling till Norden. Vår lösning landade i Svenska fåglar, fast på engelska. Detta ger en stor möjlighet att växa med antalet produkter också. Vi kan också jobba med olika kollektionsamn år olika kedjor för att skapa en ”unikitet”, ex åt Happy Homes skapade med the Happy Collection och jobbade med artistnamn istället.

 

FILM

Alarmstreet har producerat produktfilmen ovan i 3D för Smartwall by NQD

FOTO

Här är ett urval av foton och retuscher som vi producerat för Smartwall by NQD.