CASE:
LAMMET & GRISEN

CASE:
LAMMET & GRISEN

Lammet & Grisen

Varumärkesbyggande insats

Uppdrag: Få ihop två olika restaurangkoncept i samma varumärke, dvs Lammet & Grisen. Även att bli mer kostnads-effektiva i annonseringen, helst minska marknadsförings-budgeten men öka antalet bokningar.

Restaurangen i Sälen är fine-dining och restaurangen på Öland är ett familjekoncept baserat på grisfesterna i södra Europa.

Lammet & Grisen har tidigare jobbat med ett flertal partners samtidigt och kände att det var spretigt kring varumärket. Vi fick i uppdrag att ta fram ett kommunikationskoncept med en röd tråd som var hållbart i minst 3 år.

Uppdraget innefattar allt från branding, koncept, hemsida, annonsering,  filmproduktion, fotoproduktion, layout av menyer, SEO/SEM, UX, beteendeanalyser, mediaplanering, copy, översättning.

Lösning: Framtagande av konceptet - ”En riktig upplevelse”

Alarmstreet har gjort kundens hemsida: www.lammet.nu där allt innehåll är producerat av Alarmstreet. En utmaning med hemsidan är att dom olika restaurang-koncepten har två olika säsonger och kunden vill inte jobba med två olika hemsidor. Vår lösning är att skifta startsidans prioritering utifrån vilken restaurang som är öppen för tillfället.

Kunden jobbade en hel del med printannonsering tidigare och har nu vikt mer av budgeten efter våra råd till digitala kanaler och främst SoMe. Trots att vi har befunnit oss i en pandemi och fått en minskad budget så har vi lyckats att öka trafiken till sidan .

FILM

Alarmstreet har producerat mycket rörligt material från båda restaurangerna, klicka på länken för att se ett urval:

SE MER

Film och foto av Lammet&Grisens egen öl. Alarmstreet har tagit fram namn och etikettdesign.

FOTO

Här är ett urval av foton som vi tagit för Lammet & Grisen.