CASE:
Live at heart

CASE:
LIVE AT HEART

Live at heart

Innehållsproduktion

Uppdrag: Producera all content för festivalen samt filma hela festivalen och därefter livesända hela festivalen digitalt. I uppdraget ingick endast produktion och framställning av material. Alarmstreet marknadsförde inget.  

Festivalen spelades in på tre orter och totalt sett skapade vi tre stycken 8 h långa sändningar. Innehållet bestod av konserter, reklamfilmer och intervjuer. Utöver detta så tog vi fram hemsida, grafiska riktlinjer, animationer samt film/bildmaterial.

Målgrupp & Syfte

Festivalens syfte vara att ”up-and-coming-artister” ska få en plattform att visa upp sin musik för branschfolk. Därför låg det en stor vikt att allt material var nischat och stack ut från det vardagliga.  Branschfolk i denna kontext var skivbolag, producenter och andra i musikbranschen. Vi behövde göra något mer för att locka just dem. Detta var inte en festival för den stora massan.

Rörligt innehåll

Alarmstreet filmade alla konserter, redigerade och livesände hela festivalen. Totalt sett så spelades det in flera hundra timmar material. Detta sammanställdes till tre stycken 8 timmar långa livesändningar som pågick över tre dagar.  

Hemsida

Vi tog fram hemsidan till festivalen. Vi skapade allt innehåll.

SE MER FILM

Alarmstreet har producerat väldigt mycket rörligt material, klicka på länken för att se ett urval:

SE MER